املاک ایرانی

املاک ایرانی
آپلود عکس
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

فروش ملک

نکات کلیدی که قبل از خرید مسکن باید بدانیم

خریدخانه را می‌توان یکی از اتفاقات مهم زندگی هر فرد دانست. اتفاقی که ممکن است یک بار در زندگی هر فرد رخ دهد، بنابراین باید به نکات مهم و کلیدی که در این رابطه وجود دارد دقت کرد، از جمله به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات، کمیسیون املاک و ....

امروزه خریداران  مسکن در هنگام خرید یک واحد مسکونی بیشتر به اطلاعات ارائه شده از سوی بنگاههای املاک و فروشندگان اکتفا می نمایند ، لیکن بعد از انجام معامله و بررسی بیشتر متوجه می شوند که ملک مورد معامله ، موقعیت مناسبی را نداشته و قیمت پرداخت شده متناسب با واحد مسکونی خریداری شده نیست. برای مثال عدم اطلاع خریداران  از شرایط پیش فروش آپارتمان، زیانهای جبران ناپذیری را به آنها وارد نموده است که در برخی ازموارد کل سرمایه خود را از دست داده اند.


*** 6 نکته کلیدی مهم قبل از خرید مسکن ***
- قبل از هر چیز به بنگاههای مشاوره املاک که دارای پروانه کسب معتبر بوده و مورد تائید مجامع امور صنفی می باشد مراجعه نمائید.

2- قبل از مراجعه به مشاور املاک، ابتدا  وضعیت اجتماعی ، فرهنگی و جغرافیایی هر یک از مناطق شهر را بررسی و  چند منطقه خاص را برای خرید ملک انتخاب کنید. در انتخاب منطقه نزدیکی به محل کار  بسیار با اهمیت است.

3- یک بررسی کلی در خصوص قیمت هر متر مربع مسکن در هر منطقه موردنظر پس از مراجعه به چندین بنگاه مشاور املاک انجام دهید.

4- با مراجعه به بنگاههای مختلف مسکن گزینه های مختلف را در یک دفترچه یادداشت بنویسید ( مشخصات کامل برای هر واحد در یک صفحه اختصاصی  ) و در صورت امکان از آنها بازدید نمائید . در هنگام بازدید از محل، مشکلات و مزایای هر واحد مسکونی را در دفترچه یادداشت نمائید.

5- به موارد مطرح شده در خصوص مزایای هر واحد مسکونی که توسط بنگاههای مشاور مسکن اکتفا ننموده و آنها را مبنای تصمیم گیری برای خرید نکنید. توجه داشته باشید نظر بنگاه یک نظر بوده و شما برای خرید به سایر اطلاعات تخصصی نیاز دارید.

6- توجه داشته باشید بنگاههای املاک مسئوولیتی در قبال اصالت اسناد واحد مسکونی ندارند و اگر از نظر قانونی نیز داشته باشند از پذیرش آن سرباز می زنند. (با عرض معذرت از صاحبان بنگاههای مشاوره املاک)

برگرفته از سایت http://www.saraache.com


  • ۹۷/۰۳/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی