املاک ایرانی

املاک ایرانی
آپلود عکس
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

یکی از موضوعاتی که تا به حال بین خیلی از افراد مورد بحث قرار گرفته انتخاب بین اجاره و خرید یک خانه است. شابش دلایل و استدلال دو طرف را برای شما بیان میکند تا شما با توجه به نیاز خود راه درستی را پیش بگیرید.

دلایل اجاره نشین ها
افراد علاقه مند به اجاره خانه اینطور استدلال میکنند که از هزینه های خاص خانه مانند ایزوگام، لوله کشی ساختمان، تعویض سیم کشی ساختمان، مالیات، و....خلاص میشوند. همچنین آنها برای مدت زیادی در یک خانه ساکن نیستند تا برایشان خسته کننده و تکراری بشود و تغییر مسکن باعث تنوع و تاثیر مثبت بر روحیه آنها میشود. دلیل آخر اجاره نشین ها عدم ثبات یا ماهیت شغلی آنهاست. آنها اعتقاد دارند چون محل کارشان در بازه های زمانی مختلف تغییر میکند خرید خانه اصلا به نفعشان نیست و بهتر است به دنبال اجاره خانه باشند.
دلایل مالکان
از سوی دیگر مالکان خانه عقاید دیگری دارند. آنها میگویند زمانیکه مالک خانه باشند اجازه دارند هر کاری و هر تغییری(مثلا طراحی داخل خانه) که میخواهند در آن بدهند. مزیت دیگر خرید خانه عدم اسباب کشی و عدم متحمل شدن دردسر های آن میباشد.این دلیل خصوصا برای افراد خانواده دار و دارای فرزند محصل بیشتر صادق است. دلیل بعدی هزینه بیخود برای اجاره کردن است. آنها میگویند چرا باید برای خانه ای اجاره پرداخت کنند که هیچوقت مالک آن نمیشوند؟!
تصمیم با شماست
در بخش های قبل مزیت ها و معایب خرید خانه یا اجاره خانه را ذکر کردیم. شاید اجاره نشین ها فکر کنند صرفا عدم توانایی مالی آنها باعث شده رو به اجاره نشینی بیاورند اما واقعا اینطور نیست. هستند افرادی که توانایی مالی پایینی دارند اما از اجاره خانه راضی اند و هستند افرادی که توانایی مالی بالایی دارند و باز ترجیح میدهند به جای خرید خانه به دنبال اجاره یا رهن باشند.
به هر حال شابش تصمیم گیری را به شما واگذار میکند. شابش امیدوار است با توجه به مواردی از قبیل: وضعیت قیمتی مسکن در بازار ، استطاعت مالی، مجرد یا متاهل بودن، فرزند دار بودن، ثبات شغلی و محل کار، سالمند یا جوان بودن، روحیه ثبات یا تنوع طلبی و... انتخاب مناسبی را اعمال نمایید.
  • ۹۷/۰۳/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی