املاک ایرانی

املاک ایرانی
آپلود عکس
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

خرید مسکن در فصل بهار

بهار فصل بسیار مناسبی برای خرید مسکن است ، چون شما وقت زیادی برای جا به جا شدن دارید قبل از این که فصل سرما شروع شود و همچنین این فرصت را به شما می دهد تا تکلیف مدرسه ی فرزندانتان را روشن کنید .

البته به یاد داشته باشید فصل بهار به علت ویژگی هایی که دارد حس خوبی در مورد فضای بیرونی خانه  به شما می دهد و اگر حیاط سرسبز و مشجری داشته باشد ممکن است محو ظاهر شوید و از تمرکز روی جزئیات دقیق غافل شوید .

اگر خواهان خرید خانه در فصل بهار هستید به موارد زیر توجه کنید .

1قدم اول را بردارید ;

اولین چیزی که شما باید بررسی کنید ، توان مالیتان است .اگر قسط ماهیانه ی وام را کنار بگذاریم ، شما باید برای پیش پرداخت ، هزینه های جا به جا شدن ، هزینه ی نیازهای اولیه ی زندگی ، که شامل مبلمان جدید و هزینه ی رنگ خانه هم می شوند ، پول کافی داشته باشید .

2 تخمین خواسته ها ; 

قبل از این که برای جستجوی خانه ی جدید آماده شوید ، نیاز ها و خواسته هایتان را تخمین بزنید لیستی از مواردی که شما باید حتما داشته باشید و مواردی که علاقه مندید زودتر به آن ها برسید ،  تهیه کنید . در محله یا منطقه ای جست و جو کنید که برای شما مناسب است و با روحیات شما سازگارتر است .

مدارس را بررسی کنید ، سرویس وسائل نقلیه و دسترسی به آن را در نظر بگیرید با همسایه ها صحبت کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید .

3کارشناس املاک با تجربه پیدا کنید ;

اگرچه جست و جوی اینترنتی برای خانه بسیار در صرفه جویی وقت مناسب است اما همیشه باید با مشاوران املاک منطقه نیز مشورت کنید ، مشاورین املاک قیمت خانه های مشابه به فروش رفته را می دانند که به شما دید بهتری برای ارزیابی خانه می دهد .

جنبه مثبت و منفی خرید خانه در فصل تابستان

قبل از خرید خانه در تابستان بهتر است جنبه های مثبت و منفی آن را مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید .

جنبه های مثبت خرید خانه در تابستان 

برنامه مدارس باعث می شود کسانی که قصد جا به جایی دارند ، تا اواخر بهار خانه ی خود را بفروشند و قبل از شروع شدن فصل مدارس به خانه ی جدید نقل مکان کنند .

البته برای فروشندگان سودمند است که خانه های خود را قبل از شهریور بفروشند و گذشته از این ها هیچ کس دوست ندارد فرزندش در اواسط سال تحصیلی به مدرسه ی جدید برود و با مسائل تازه وارد بودن در مدرسه کلنجار برود. جا به جا شدن در تابستان فرصت دوست پیدا کردن به کودکان را میدهد و اجازه میدهد در روز اول مدرسه هم گروهی های خود را بیابد .

ظاهر کلی خانه هم در این فصل خودش را بهتر نشان می دهد ، درختان برگ های تازه در می آورند و سرسبزی و هوای تازه  باعث می شود خریدارن حس خوبی به خرید خانه داشته باشند . شما در این فصل خانه ی جدیدتان را در بهترین حالت می بینید .

یکی دیگر از دلایلی که از فروردین تا مرداد بهترین زمان برای  فروش خانه است نو شدن طبیعت است و مواظب باشید فروشنده با ایجاد فضای زیبا در بیرون از خانه و نمایش دادن فضای سبز خانه ارزش خانه را دو چندان نشان ندهد .

جنبه های منفی خرید خانه در تابستان

به دلایلی که در بالا گفته شد 30 تا 40 درصد خانه ها در این فصل به فروش می روند و این به معنی قیمت های بالا و رقابت شدید است .

با خانه های زیادی که در بازار قرار می گیرند و رقابت شدید مردم بر سر بهترین خانه ها ، شما ممکن است خانه ی مد نظرتان را از دست بدهید و یا در شرایط استرس زا برای قیمت دادن قراربگیرید.

در این زمان ممکن است بخواهید تا زمستان صبر کنید تا قیمت ها پایین بیایند ، در واقع اگر شرایطش را داشته باشید بهترین زمان برای خرید خانه اواسط زمستان است ، زمانی که هیچ رقابتی نیست و حتی در این زمان فروشندگان راغب هستند ملک خود را کمی زیر فیمت به فروش برسانند

با توجه به این که در بخش اول گفته شد بهترین ماه های خرید خانه فروردین تا مرداد هستند و به دلیل ازدحام جمعیت خریدارن در این ماه ها ممکن است شما به نتیجه ی مطلوب خود دست پیدا نکنید .

اما اگر اصرار دارید در این ماه ها خانه  بخرید ، در نظر گرفتن نکات زیر در رسیدن به خانه ی مورد نظرتان ، شما را یاری می کند

1دست دست نکنید که مورد می پرد ، این اصطلاح معروف مشاوران املاک است ، به این معنی که اگر در بازار داغ ملک ، ملک مورد پسند خود را پیدا کردید معطل نکنید .

 2اگر شما تصمیم گرفتید اوایل بهار تا تابستان بهترین زمان برای خانه ی مورد نظرتان است پس باید آماده باشید که زود تصمیم بگیرید و هر چه سریعتر وارد عمل شوید .

3انتظار نداشته باشید در این زمان که بازار ملک داغ است ، فروشنده به راحتی در قیمت خانه به شما تخفیف بدهد .  
4اگر شما بخواهید خرید خانه ی خود را جلو بیاندازید و قبل از تابستان خانه ی دلخواهتان را بخرید به محض پایان یافتن تعطیلات نوروز دست به کار شوید زیرا آغاز بازار داغ ملک در این زمان است و شما نباید انتخاب های اولتان را از دست بدهد 

 

5اگر هر طور که شده می خواهید در فصل تابستان خانه بخرید باید مواظب رطوبت خانه باشید ، زیرا در تابستان به علت خشکی هوا شما متوجه نم خانه نمی شوید ،تشخیص دادن این مورد سخت است ، به دیوار ها و سقف دقت کنید اگر لکه های بر جای مانده از آب را دیدید حتما با یک متخصص مشورت کنید ، البته کپک هم  یکی از نشانه های اصلی رطوبت است که بوی آن به راحتی قابل برطرف کردن نمی باشد

خرید منزل در فصل زمستان

از آنجایی که بهار و تابستان فصل رونق بازار است ، خیلی از فروشندگان ملک تا بهار برای فروش خانه ی خود صبر می کنند ، البته تعداد کمی از فروشندگان ملک ، خانه هایشان را در فصل زمستان برای فروش می گذارند ، آن ها معمولا دلایلی هم برای کار خود دارند مانند ، تغییر و جا به جایی شغل .

وضیعت بعضی از این فروشندگان و عجله ی آن ها به نفع خریداران است  و هم چنین در این فصل انتخاب های شما محدود هستند اگر چه این به نظر درست نمی آید اما محدودیت انتخاب ، از هدر رفتن زمان شما جلو گیری می کند

 1آیا شما می خواهید برای پیدا کردن خانه ی جدید بین 50 خانه سرگردان باشید ؟ راحتتر است در فصل زمستان بین تعداد محدودی از خانه ها خانه ای که از همه بیشتر مناسب شماهستند را پیدا کنید .

 2فقط به دلیل این که خانه های کمی در زمستان برای فروش قرار دارند ، عده ی کمی علاقمند هستند در این فصل خانه بخرند .

 3به علت تعداد کم خریداران در این فصل فروشندگان مجبور هستند خود را با شرایط خریداران بالقوه وفق دهند ، شما به عنوان خریدار باید ا این موضوع استفاده کنید و قیمت پایین تری برای خانه پیشنهاد دهید اما سعی کنید قیمت پیشنهادیتان غیر معقول نباشد

 4کم بودن خریداران بالقوه در فصل زمستان به شما این امتیاز را می دهد که برای تصمیم گیری زمان داشته باشید ، در حالیکه در زمان آغاز فصل رونق بازار ( بهار ) این نگرانی که ممکن است کسی خانه ی مورد پسند شما را از چنگتان در آورد وجود دارد ، اما در زمستان چنین رقابتی وجود ندارد .

مزایای خرید مسکن در زمستان 

آیا فصل زمستان برای برای خرید مسکن مناسب است؟ مزایای خرید مسکن در زمستان چیست؟

 

خرید مسکن در فصل زمستان به شما این امکان را می دهد که امکانات خانه را برآورد کنید آیا در حین بازدید ، خانه سرد بود ؟ و یا سیستم گرمایشی آن دایر بود ؟ آیا از پنجره ها سرما به داخل می آمد ؟

 

← مزیت دیگر خرید خانه در فصل زمستان که بازار ملک راکد است قابایت همکاری با مشاوران املاک با تجربه است . مشاورین مسکن زمان بیشتری دارند تا روی پیدا کردن خانه ی جدید برای شما تمرکز کنند .

 

← در ضمن در فصل گرفتن وام نیز آسانتر خواهد بود و تسهیلات بیشتری در زمان کمتری به شما اختصاص می یابد

 

← البته نباید از این مسئله غافل شد که اکثر خریداران مسکن در فصل زمستان با نگاه سرسری به خانه و در نظر نگرفتن فصل از خرید خانه منصرف می شوند

 

← اگر شما تصمیم دارید از مزیت های خرید مسکن در فصل زمستان استفاده کنید واز شرایط خاص بازار خریداران در این فصل بهره مند شوید ، باید خانه را در فصل بهار تصور کنید وبه یاد داشته باشید که فصل بهار تمام حس مردگی خانه را از بین می برد و خرید پر سود و به صرفه شما در زمستان در فصل بهار به یک خانه ی عالی تبدیل می شود .


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی