املاک ایرانی

املاک ایرانی
آپلود عکس
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

معاون مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت مسکن، راه و شهرسازی گفت: زمانی که کشور فاقد ثبات اقتصادی باشد نمی‌توان برنامه‌ریزی صحیح و اجرای مناسب در سطوح مختلف داشت.

علی قاعدی، معاون مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت مسکن، راه و شهرسازی، در خصوص مولفه‌های ساماندهی بازار مسکن، اظهار کرد: ما باید در حوزه مسکن طرح جامعی داشته باشیم که بر مبنای آن دولت‌ها اقدام کنند و در برنامه ریزی‌ها دچار انحراف نشوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: تاکنون چندین طرح جامع مسکن در کشور در سال های ۸۴، ۸۶، ۹۳، ۹۵ تدوین شده است و در حوزه های مختلف از جمله زمین، مسکن اجاره‌ای، تامین مسکن برای گروه‌های کم درآمد و بافت فرسوده این طرح مدنظر قرار گرفته است.

قاعدی با بیان اینکه یکی از پیش نیازهای اجرای هر برنامه ثبات اقتصادی است، گفت: طبیعتا زمانی که کشور فاقد ثبات اقتصادی باشد در مرحله اول نمی توان برنامه ریزی صحیح انجام داد و از طرف دیگر در بحث اجرا نیز دچار مشکل خواهیم شد.

معاون مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت مسکن، راه و شهرسازی ادامه داد: ما در طرح‌های جامع مسکن عموما به اجرای برنامه‌ها پرداخته‌ایم، اما هیچ گاه در این برنامه‌ها مشخص نشده که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرای این برنامه با چه ابزاری باید این اقدامات را به انجام برساند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای سیاست‌ها باید ابزارهای مالی و پولی در دسترس باشند که متاسفانه در طرح های مختلف به این حوزه تاکنون توجهی نشده است، بیان کرد: برای داشتن برنامه ریزی صحیح و اجرای آن در حوزه مسکن باید ابزارها و نهادهای کمک کننده به این موضوع به طور مستقیم زیر نظر وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

قاعدی در خصوص مهمترین ابزار ایجاد یک بانک یا صندوق توسعه در حوزه مسکن توضیح داد: باید به این بانک منابعی تزریق شود که هدف آن اجرای اقدامات توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن باشد و یکی از دلایل عدم موفقیت ما در اجرای سیاست‌های مربوط به بافت فرسوده و مسکن اجتماعی همین مباحث مالی می‌باشد.

 

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی